måndag 7 juni 2010

Köp ALDRIG något från Rawfoodshop.se!

Nu är det ca 5 timmar kvar innan vi ska åka och vi har fortfarande grejer kvar att fixa :S. Bland annat så har vi haft myyyyycket kontakt med ett företag som heter Rawfoodshop där ingen vet hur man sköter en organisation uppenbarligen. Vi beställde en svamptork från dem men avbeställde denna. Torken skickades ändå iväg till oss TRE dagar efter att vi hade avbeställt (de ansåg att vi avbeställde för sent). Då ringde vi och de sa att vi bara skulle låta torken gå tillbaka till dem. Sen fick vi hem en faktura. Då ringde vi igen och då sa de att de skulle kreditera fakturan så fort de hade fått in torken. Sen fick vi hem en påminnelse. Då ringde vi igen och de sa att de skulle höra av sig. Vi fortsatte att ringa och maila, men ingenting hände. Idag ringde Mathias och de tyckte att "sånt kunde man minsann inte ordna i sista minuten" :S. Så nu har vi överlåtit ärendet till mina föräldrar eftersom vi ska iväg ikväll och kommer inte att kunna nås på ett tag. De på Rawfoodshop kan fortfarande inte se om torken har kommit tillbaka. Så jag tänkte att jag själv kunde kolla upp detta. Så jag ringde till posten och fick veta att paketet skickades till Tyskland. Då gick jag in på den tyska postens hemsida och spårade paketet och såg att det hade kommit tillbaka i onsdags. Detta tog ca 5 minuter. Men andra ord: Rawfoodshop är INTE ett särskilt intelligent företag!

Inga kommentarer: