fredag 11 juni 2010

Stuga

Nu har vi äntligen lite täckning (2 pluttar) :) Vad för land lever vi i egentligen när man inte ens kan använda sin mobil ute på fjällen? Nu ligger vi nedgosade i våra sovsäckar i en stuga. Efter igår natt så tyckte vi att vi förtjänade att sova skönt (och kommer man till en varm stuga så har man ingen viljestyrka att stå emot); eftersom det var kallt som saaatan. Min sovsäck har en komfortvärme på -2 C, vilket innebär att det var mycket kallare än så. Både jag och Mathias vaknade frusna, med huvudvärk och ont i hela kroppen. Och Mathias har ALDRIG huvudvärk (jag har jämt, så det var inget nytt för mig). Så nu ligger vi här.

Vår första dag startade med regn. Sen regnade det hela natten och nästan hela påföljande dag. Men idag har det varit skönt väder med solsken hela dan. Dock har vandringen inte varit den lättaste. Bilden ni ser, det är den terrängen som vi har haft idag och halva dan igår. Jag kan tala om att det inte är a walk in the park, speciellt inte med 15 respektive 20 kg på ryggen. Så nu ligger vi här och har det skönt. Det finns visserligen ingen el eller rinnande vatten, men det är varmt! Efter bara några dar så ser man redan annorlunda på saker och ting. Men jag hade inte haft nåt emot en bra film och lite popcorn...

Inga kommentarer: