tisdag 29 juni 2010

Vandringen fortsätter

Nu har vi kommit fram till Myrbodarna vid Valsjöbyn där vi tar vila för natten. Vi har slagit läger vid en jättemysig, gammal fäbod. Huset är intakt från 1700-talet och det speciella är att gården brukas och huset används - till skillnad från de flesta andra som endast brukar vara visningshus. Vi fick hemmagjord blåbärssaft av kvinnan som äger stället och imorgon blev vi lovade att få titta på när de ska separera mjölken från fettet (eller nåt sånt). De kärnar även sitt eget smör här. Det är värsta idyllen ;) Vi satt och åt mat vid stugan och hade världens härligaste utsikt. Kan inte lägga till fler foton eftersom jag inte kan se vad bilderna föreställer (varför min bror kom med på en bild). Men ett foto hade ändå inte gjort utsikten rättvisa. Vi fick förresten skjuts en bit på ett traktorflak tidigare. Vi blev jättesmutsiga och kände oss som äkta lantisar :D

3 kommentarer:

Marija sa...

Äntlingen något roligt på er vandring.Vad glad jag blev när jag läste dagens rapport, tom lite avundsjuk (skojar bara). Hoppas resan fortsätter som idag. Kramar, majka

Monica sa...

Det låter jättemysigt där ni är nu... och hoppas verkligen ni får tur med vädret! Det är ni värda!
Håller med Felix o Marija mfl att ni bloggar bra.

Felix sa...

Funkar inte GPS enheten. Jag förstår att ni inte har täckning till mobilen. GPS skulle funka överallt....

Vi hörs