lördag 3 juli 2010

Myggbiten

Den fina bilden på det som ser ut som bölder än inget annat än mitt lår fyllt med myggbett. I förrgår kväll så hade vi vår bästa kväll hittills. Det var behagligt väder och vi åt grillad fisk. Morgonen därpå var det så fint väder att vi t.o.m. kunde tvätta både oss själva och kläderna lite grann. Sen kom helvetet. Vi hade svärmar av mygg runtom oss hela tiden. Det går inte ens att ta en en paus för att de är på hela tiden. Mathias klagade mest på myggen, men fick han nåt myggbett? Inte ett enda! Jag då? Vi räknade till 142 myggbett, och detta på en dag! Trots att jag äter antihistamin eftersom vi misstänker att jag är överkänslig mot mygg. Ja, ni ser själva. Mathias klagar inte så mycket längre, kan jag säga. Idag har det varit lita mycket mygg, fast mycket sämre terräng. Det som i kartan heter "svårorienterat" kan även översättas till "icke befintlig stig i förbannade jävla myrmarker/skog". Ska ni ut och vandra? Undvik denna sträcka! Men vi hade tur för vi stötte på 3 killar som erbjöd oss skjuts - detta kunde inte komma lägligare eftersom jag var så trött att jag bara ville lägga mig ner och dö. Så tack killar! Eftersom vi inte hade ork att vandra vidare och befann oss i en by (Häggnäset) så frågade vi ett par om vi fick slå läger på deras tomt (precis som när man var liten!). Det fick vi och inte nog med det så bjöd de oss på kaffe, saft och mackor. Det var otroligt uppskattat efter en sån här dag! Vi fick även hälsa på deras djur som ni ser på bilden. 750 kilos kossor! Mysigt. Nu regnar det lagom till vi ska sova. Det var efterlängtat för att få bort myggen. Och det är inte svinkallt - kan man begära bättre väder?! Ja, det kan man faktiskt, men man tager vad man får.

Inga kommentarer: