söndag 8 augusti 2010

Suspekta djur

Djuren på den här gården är liter suspekta. Fåren är alldeles för vänliga och vana vid människor så att de springer fram så fort man kommer in i hagen och vill bli kelade. Eller så vill de komma åt kalvarnas mat. Och kalvarna är bara nasty. Bilden säger mer än man vill veta. Det är som värsta tjur-gay-sexet i hagen. Och den stackars lilla ljusa kalven som kom ut i hagen igår blev påhoppad direkt. Han blev glad när vi kom imorse så att vi kunde skydda honom från de hemska monstren. Och då menar jag både de andra kalvarna och fåren. De springer fram och snor kalvarnas mat och kalvarna bara tar det. De är dubbelt så stora men jäkligt fega. På tal om konstiga djur så har familjen en hund som springer iväg då och då. Igår vandrade han helt lugnt ut mitt på vägen och brydde sig inte om bilarna som försökte ta sig fram. Jag fick springa fram och signalera till bilen att sakta ner för att förhindra att hunden med en uppenbar death wish skulle dö. Dessutom så finns här ett gäng kaniner som rymmer hela tiden. Spännande gård :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ni verkar ha det hur mysigt som helst. Jag skulle hur lätt som helst kunna tänka mig att jobba som ni gör! :) /maria