torsdag 22 april 2010

Fiskelycka...

Har införskaffat lite fiskeutrustning inför vandringen, ett 200 cm Bromanodell haspelspö, en billig rulle och lite drag. Detta är det första fiskespöet jag äger och såklart var jag tvungen att åka ut och testa det så fort som möjligt, för att se om det duger till att fånga fisk med. Så igår drog jag och en kompis till Malmö för att fiska lite näbbgädda, men då dom inte har kommit in på allvar än så vi fick inget napp. Men vi gav inte upp och bestämde oss för att fiska skrubbskädda istället. Lyckan var total då jag fick bevis på att mitt nya fiskespö kan fånga fisk, härligt. Så nu känner jag mig säker på att vi någon gång under vandringen kommer att få fisk, längtar redan tills dess.

Så fort jag kom hem så försökte jag mig på att filèa fisk för första gången. Det var en riktigt utmaning men tillslut hade jag fått 4 små fileer som jag stekte, för den som är intresserad så den smakade den utsökt.

Mitt första fiskespö.

Kvällen bjöd emellanåt på sol.

Lyckan är totalt!

Före.

Efter.

Inga kommentarer: