söndag 18 april 2010

Kartor i mängder

Ja äntligen har vi fått våra kartor och det kliar ordentligt i fingrarna bara vid tanken på att veckla ut dom och på allvar börja planera färdvägen. Då Vanja har fullt upp med studier är det jag Mathias som har fått det stora och ärofyllda ansvaret att vara den som ska planera färdvägen. Ett ansvar som känns rätt tungt men ändå otroligt roligt, för enligt mig är planeringen halva nöjet av en vandringen, kanske inte riktigt halva men åtminstone en stor del av nöjet i alla fall.


Då jag är den som ansvarar för val av färdväg så är det jag som kommer hyllas och känna glädje ifall mina val är bra. Men om de är dåliga så står jag där ensam och kommer få stå emot kritik och beskyllas. Jag kände mig därför lite orolig inför kommande kommentarer ifrån Vanja när vi väl står där ute i fjällen och val av färdväg inte är den bästa. Inte för att Vanja brukar beskylla mig men jag började ändå höra hur Vanja skulle säga "varför valde du denna led? du kunde inte ha valt en sämre led!" och att leden som syns på kartan men som nu inte längre finns, är mitt fel.

Men för att lätta min oro så fattade Vanja pennan och skrev snabbt ihop ett kontrakt, och ni blir nu allihopa vittnen till detta kontrakt.  Nu hoppas jag nästan att Vanja kommer att klaga på mina val.

5 kommentarer:

~daydreamer~ sa...

Jag, Alice Hedaiat bidrar härmed enligt traditionella juridiska konventioner med mitt vittnesmål där jag understryker att jag 1. Sett detta skriftliga kontrakt samt 2. Hört det upprepas av båda parter verbalt under ett (spontant) möte på Gräddhyllan i staden Lund Måndag den 26e April 2010!

Zoran sa...

Haha. Ja det gjorde du bra Mattias!

Unknown sa...

Ja, jag gjorde ett misstag när jag spontant skrev ner det där. Men lägg märke till att det bara handlar om färdvägen ;)

Felix sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Felix sa...

Vad då färdvägen..
Mathias, jag hejar på dig, det gäller hela vandringen. Eller hur??