söndag 25 april 2010

Ny bloggmobil!


Hittills så har Mathias skött allt som har med vandringen att göra, han planerar färdväg, planerar vilken mat vi ska äta, har köpt fiskespö och börjat fiska (så att vi förhoppningsvis lyckas fånga fisk under vår vandring), har kollat upp nödvändig utrustning, tagit kontakt med våra samarbetspartners, fixat med bloggen etc etc. Kort och gott så har han gjort ALLT, samtidigt som han har jobbat och lyckats trycka in lite andra aktiviteter under dagarna. Medan jag inte har gjort ett dyft. Så jag tänkte att det var på tiden att jag blev lite delaktig (jo, att skriva på bloggen räknas faktiskt som delaktighet!).

Nog med prisandet av Mathias, och lite mer om mig ;) Jag har äntligen införskaffat en ny mobil! :) Efter många veckor av sökande efter den perfekta mobilen (som inte kostar skjortan) så snubblade jag över den här saken, en Nokia N97 Mini. Den har ett fullt QWERTY tangentbord som fungerar utmärkt fastän den bara har tre rader. Tidigare hade jag en gammal Ericsson som visserligen var bra, men som man inte kunde inte komma ut på Internet med. Och så tar det jättelång tid att skriva på den. Jag är inte som vissa andra och skriver sms i 200 km/h (syftar på en viss Sofie Wedin). Med den nya Nokian så kommer vi att kunna skriva inlägg på bloggen vart vi än är. Förutsatt att det finns täckning förstås...Hur som helst så lär det märkas. Har inte använt mobilen länge, så jag får återkomma längre fram och tala om hur pass bra (eller dåligt) den fungerar. Hittills har jag inte varit annat än supernöjd!


Nokia N97 Mini




Med tangentbordet utfällt

2 kommentarer:

mathias.rehn sa...

Väldigt fin mobil.

Anonym sa...

åh nu kan man kommentera :) Hej hej!! //Soffis