tisdag 27 april 2010

Shopping!

Igår var Mathias och jag på Naturkompaniet i ca 2,5 timmar. Det tillhör en av de kortare turerna där på sistone. Personalen får oftast slänga ut oss efter stängningsdags eftersom vi aldrig kan bestämma oss för vad vi ska köpa, fast vi har kollat på grejerna tusen gånger. Mathias velande is still going strong trots att vi ska iväg om lite mer än en månad, dvs inte så lång tid kvar... Han fick bara med sig hem strumpor, underställ, liggunderlag och en fleecetröja. De viktigaste grejerna, som jacka, kängor och sovsäck är än så länge obefintliga. Jag inhandlade betydligt mer och har det mesta av kläderna i alla fall klart. Det jag fick med mig hem var en fleecetröja, en vindjacka, ett par kängor, underställ, strumpor, liggunderlag ett par shorts. Dessutom är byxorna beställda och jag skulle ha handlat mer igår om vi bara hade haft mer tid. Kängorna heter Crispi Summit och är ett par lättare kängor. Det finns alltså mycket grövre och tåligare kängor, men jag trivdes bäst i dessa och dessutom bör de funka rätt bra i förhållande till hur mycket vikt jag kommer att bära på (12-15 kg). Det ska inte ta lika lång tid att gå in dessa som de grövre kängorna, men nackdelen är att de inte är lika bra vid sämre underlag. Jag tror att de duger utmärkt under vår vandring!

Mina kängor

Det är sanslöst hur mycket grejer man måste ha med sig som man inte alls tänker på. Väldigt mycket småsaker som jag aldrig hade tänkt på om inte Mathias hade haft så bra koll. I vanliga fall är det jag som har koll på typ allt, så det känns lite konstigt med omvända roller. Men han verkar bara tycka att det är kul och det är jag tacksam för eftersom jag har väldig mycket att göra just nu. Uppsatsskrivande är inget jag rekommenderar...

Inga kommentarer: