måndag 3 maj 2010

Kändisar :)

Häromkvällen var jag och Mathias på Malmborgs och handlade mat. Allt var som vanligt, inga konstigheter. Tills vi går förbi tidningshyllan, där Mathias med sitt hököga (han har bara hököga för vissa saker, däri ingår INTE smuts, damm, den växande tvätthögen, disken etc.) ser det senaste numret av Utemagasinet. Han har prenumererat på tidningen innan, men slutade eftersom det var för dyrt. Då kostade det 60 kr per nummer. I alla fall, Mathias föreslog att vi skulle inhandla tidningen eftersom vi förhoppningsvis kunde inspireras till vår vandring. Detta hade inte ens behövt vara en diskussion om det inte vore för den enorma prishöjningen till 80 kr per nummer! Nu tänker ni säkert, "vilka snåla jävlar! Står och diskuterar över en tidning för ynka 80 spänn". Då har jag två saker att tala om för er:  för det första, 80 kr för en tidning = ett rån, och för det andra så var det principen. Har aldrig gett 80 spänn för en tidning tidigare, och tänkte inte börja nu minsann! Så vi köpte tidningen... Och, väl hemma, gissa vad vi upptäckte...


Utemagasinet nr 3 2010

Så här, mina damer och herrar, ser det senaste numret av Utemagasinet ut. Det är precis som det låter, ett magasin (även kallad för en "tidning"), för uteliv. Det är alltså till för människor som vill få inspiration till ett aktivt liv, eller kolla recensioner på vindjackor och mycket annat skoj. Jaha, undrar ni, varför har vi med den här tidningen på bloggen? Jo, det är så att en viss Vanja Sredojevic (moi) och en viss Mathias Rehn (skogsmullen) är omnämnda i detta nummer! Kolla in:

Om nån nu har missat, så är vi alltså INTE surfarna som hoppas på en våg mitt i Sthlm, utan vi är de som kommer att gå gröna bandet allra först!


Och en close-up... (för er som inte vill betala 80 kr för en tidning)


... och nästa kolumn...


Ett förstorat citat av en klok person som säger något klokt (finns med i alla tidningar för att locka läsare)

Vi är väldigt stolta över oss själva och hoppas att ni är det oxå (stolta över oss, alltså, inte er själva)!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Detta betyder alltså att jag känner inte bara en utan faktiskt TVÅ kändisar?? Jag blir lite nervös nu, hur ska jag bete mig efter publicerandet av detta förstasidesstoff? (ja nu blev det ju inte första sidan, men det var nog bara ett tryckfel). Kan man prata som förut med dessa vänner? Ska man börja Ni:a istället för att Du:a? Jösses... Jag följer med spänning fortsättningen på detta äventyr. Heja er! // Your biggest fan, Soffan

Unknown sa...

Nja, alltså du behöver nog inte nia oss... ännu. Men det kommer inte bli som vanligt, det kan jag lova dig! Och, ja, UPPENBARLIGEN var det ett tryckfel att vi inte hamnade på omslaget - vi har informerat Utemagasinet om detta ödesdigra misstag.

~daydreamer~ sa...

Mycket stolta så klart!

Bara en fråga - hur lyckades ni bli överraskade av att vara med i en tidning som citerade er? Under någon stund i tiden innan "magasinet" trycktes måste någon från denna tidskrift ha pratat med er... Eller? Jag tycker i varje fall inte min logik brister :P

Unknown sa...

Du är så klok Alice. Ja, det stämmer, vi kontaktade Utemagasinet för flera månader sen. Vi trodde att de hade glömt bort oss (eller att vi åtminstone skulle få en hel sida)