lördag 22 maj 2010

Lundakarneval

I dessa dagarna så är det något alldeles speciellt som händer i Lund, nämligen Lundakarnevalen! Den inträffar endast vart fjärde år och är helt organiserad av studenter. Fast jag själv har varit student under åtskilliga år så har jag faktiskt aldrig varit intresserad av att vara med och organisera. Men kan dock förstå varför folk köar på att få vara med på detta kalaset. Som ni förstår så blev det inte mycket gjort på vandringen idag. Dels på grund av karnevalen och dels på grund av det underbara vädret som vi har fått åtnjuta de senaste dagarna ;). Idag blev det alltså karnevalståg och häng i parken och jag lyckades få en solbränna på halva ansiktet. Här kommer lite bilder på karnevalståget:






Här tog batterierna till min mobil slut och därför blev det inga fler. Det kom många fler vagnar efter dessa och folk klättrade upp på taken på busskurar för att få se dessa :P. De fick dock snällt hoppa ner igen när polisen sa åt dem. Emellertid hann vi med en snabbis in på NK efter att ha fått KÖA för att komma dit. Var kommer alla människorna ifrån? Jag känner mig inte riktigt nöjd med mina skor då de gör ganska ont vid vristen. Är rädd att det kommer att bli lika hårt som när vi testvandrade. Ska försöka gå in dem så mycket som möjligt, men tiden börjar bli knapp... Imorgon ska Mathias hålla på med färdvägen och jag med uppsatsen. Hoppas det regnar...

Inga kommentarer: