måndag 24 maj 2010

Slutspurten på färdvägen

Ja med 2 veckor kvar har jag(Mathias) försökt att pussla ihop de sista delarna av färdvägen. Det tar längre tid än man tror att planera färdvägen, men nu ska allting vara gjort förutom etappen Abisko - Treriksröset. Vi har dock tänkt att den etappen ska gå genom Norge via nordkalottleden, så jag väntar nu otåligt på att få hem kartan så att jag kan läsa av den och se vad det är för spännande miljöer som väntar på oss.

För er som är intresserad blir den totala färdvägen 1386 km. Det är många steg det, omkring 2 miljoner, och jag ser fram emot att få ta varenda ett av dom ska ni veta. För vad är bättre än att känna fjällen under sina fötter? Jag säger: En kopp kaffe och en bit choklad i sina händer, med fjällen under sin rumpa. Under denna vandringen kommer nog lika mycket tid att gå åt till just det, till att stanna och njuta som att vandra. Det är ju inte för inte som vår huvudbild visar mig och Vanja sittandes med fika i händerna, det är livet de.

1 kommentar:

Monica sa...

Ja med denna posivitet kommer ni långt och ni utmanar verkligen er själva. Samtidigt tar ni vara på och ser de små tingen i livet!
Er vandring kommer att bli ett stort nöje att följa.