tisdag 25 maj 2010

Nyförvärv

När man ska ut och vandra så behöver man såklart ett par solglasögon! Har dessutom länge tänkt skaffa ett par ordentliga solglasögon som inte går sönder så fort man sätter på sig dem. Efter att ha provat alla solglasögon som finns hos alla optiker i Lund så föll lotten på dessa:

RB 4068

Mina alldeles egna Ray-Bans :D. Snygga glasögon som inte kostar skjortan till skillnad från vissa andra märken. Har fått veta att Ray-Bans (från och med nu så kommer jag alltid att referera till mina solglasögon som Ray-Bans för att det låter coolare) är mycket mer prisvärda i förhållande till andra märken och kostar, som sagt, mycket mindre. Dessutom så kommer jag att vara assnygg i fjällen. Hade det funnits Ents (talande träden från Sagan om Ringen) så hade åtminstone de uppskattat mina Ray-Bans.

På tal om en karta på vår färdväg, så är det på g. Mathias kämpar med google maps som antingen hittar på sjöar som inte finns eller så förväntar google sig att vi ska gå på vatten. Mathias säger att google tror att vi är gud, eller Moses, eller vem det nu var som delade på Röda (?) Havet. Coming up!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Snygga brillor! För det är ju det viktigaste.. att vara snygg i fjällen då menar jag, helt klart! :) Nä men allvarligt så kan det nog behövas ett par fina solglasögon för att väga upp för foppatofflorna. Sådär Vanja, nu ser du att jag har börjat läsa bloggen! Börjar redan bli lite inspirerad själv till att ut och vandra efter allt jag hört om planeringen och läst såhär långt på bloggen. Får se om jag ändrar inställning när ni skriver om blåsor på fötterna, solsting, regn, och tusen myggbett! :) Kom även ihåg denna kommentar om det skulle vara så att jag glömmer bort att kommentera i sommar (mathias... jag är med dig, långa inlägg ska det vara, även om det är jobbigt att läsa ;).

Felix sa...

En gång köpte jag glasögon på marknaden i Hagfors RAY-HAN var märke
Det var märkesvara...

:)))

Unknown sa...

Tack för kommentaren Julia! Känns skönt att du skrev nåt för att få det överstökat ;. Och ingen kommer att kolla på foppatofflorna när de ser mina snygga Ray-Bans! Jag undrar (och hoppas att) ifall mina Ray-Bans kommer att hålla lika länge som dina Ray-Hans... Ser ni hur jag lyckades få med "Ray-Bans" 2 ggr, nej 3 ggr (3,5 ggr ifall man tar med de asiatiska)!