söndag 16 maj 2010

Samarbetspartner

Vi har fått ännu en samarbetspartner till vår vandring! Fiskekompaniet i Malmö förser oss med ett fint fiskespö till vandringen. Nu hoppas vi bara på att vi (läs: Mathias) också lyckas fånga nån fisk :P. Får vi fisk då och då så kommer vi vara de lyckligaste människorna på hela jorden! Vet egentligen inte vem som kommer att vara lyckligast, jag eller Mathias... Jag kommer att vara gladast över att få mat som faktiskt går att äta (syftar till den oätliga, svindyra, frystorkade maten) och Mathias kommer att vara gladast över att han slipper mitt gnäll om hur äcklig maten är. Är man hungrig så går nog det mesta i (frystorkat borträknat såklart), men fisk är klart att föredra!

Idag är det exakt tre veckor och en dag innan vi beger oss på vårt stora äventyr. Fattar inte riktigt att det är så snart... Mathias börjar känns sig lite stressad över hur han ska hinna fixa allt till dess. Nu låter det säkert som att jag inte gör nånting alls, men det är inte sant! Jag bloggar...

Goda nyheter är att mitt knä börjar bli bättre! De där övningarna jag fick av sjukgymnasten har verkligen gjort susen! På bara några dagar så känner jag knappt av någon smärta :D. Om jag håller mig till de övningarna tills vi åker, samt går in vandrarkängorna så mycket som möjligt så kommer vandringen att gå utmärkt. Under vår testvandring så gick vi på i rask takt i flera timmar utan paus, så det kanske inte är så konstigt att det blev en överansträngning. Man ska vila helst en gång i timmen för att inte köra slut på kroppen. Undrar om Lars Monsen håller med...

Inga kommentarer: