måndag 17 maj 2010

Mer kaos

Så här såg det ut hemma hos oss igår när Mathias planerade färdvägen och jag scrappade:

Mina scrapbooking saker utspridda

Mathias utan byxor som vanligt

Jag försöker hålla liv i min hobby så gott det går. Det är jätteroligt, men när man inte har plats att göra det på så blir det tyvärr rätt sällan. Efter sommaren blir det till att febrilt leta lägenhet (och jobb såklart) så att vi äntligen får vårt efterlängtade sovrum och kök! Detta är dock att avslappnande kaos, men jag har inte klagat om jag hade haft ett alldeles eget pysselrum. Då kunde Mathias fått ett alldeles eget gå-runt-i-kalsongerna-rum. Han kunde bjuda dit liksinnade så kunde de spela spel och käka chips; ni vet, umgås på pojkars vis. Då kunde jag bjuda dit mina vänner så kunde vi sticka eller virka eller nåt; ni vet, umgås på tjejers vis :S. Scrappandet gjorde dock, på grund av den dåliga sittställningen, att jag fick lite ont i knäet igen. Men med lite övningar så går det säkert över på nolltid :D

4 kommentarer:

Unknown sa...

Det ligger något under soffan! Akta så ni inte glömmer av det... vet av egna erfarenheter att man inte ska ignorera saker som ligger under möbler, det kan bli dyrt... Mathias vet vad jag pratar om!

Kan för övrigt vara världens största karta på sängen? 8)

Anonym sa...

haha. jag gillar din flick och pojkrums idé. särskilt om mattias tänker envisas med att gå runt byxlös hela tiden. kan det ingå lite tv-spelande i flickrummet också? hoppas knäet är på bättringsväg. var är den utstakade vandringskartan förresten? har ni lagt ut en sådan än? (feel no pressure... ;))// soffis

Unknown sa...

Ja, det är klart vi ska ha tv-spel! Och lite vin... Hur går det med loggan förresten? ;)

Unknown sa...

Det är den största kartan på det minsta området, Daniel! Och Mathias är expert på att stuva under saker under soffan. Som tur är har han mig som håller koll på saker. Förutom nu. Lägenheten har officiellt blivit för liten så att vi inte har annat väl än att använda alla hörn och vråer som förvaringsutrymme.