torsdag 13 maj 2010

Sjukgymnast

Igår blev det inget inlägg eftersom vi hade för mycket att göra helt enkelt. Vad kan ta så lång tid att man inte ens hinner skriva några rader undrar ni. Jo, man ska till sjukgymnasten, skriva på några papper, um, surfa på nätet… äta middag och dricka vin ute med arbetskamrater… och, ja, göra andra viktiga saker som tar väääldigt lång tid. Det vill säga allt annat än att skriva på uppsatsen som ska vara inne om mindre än två veckor. Klokt prioriterat.

Jag hade ett bra besök hos sjukgymnasten. Cecilia Berg heter kvinnan som jag fick träffa och hon visade sig vara världens trevligaste människa. Kan det verkligen vara så att läkare innerst inne är demoner och sjukgymnaster änglar? I vilket fall som helst så undersökte Cecilia mitt knä och konstaterade att det handlade om överbelastning samt visade mig några praktiska övningar för att träna upp mitt kassa knä. De goda nyheterna är att dessa övningar ska ge rätt snabba resultat och redan om en vecka ska jag dit igen för att se om det har blivit någon förbättring. Därför får nu Lundagymnasterna betyg 10 av 10! Det hade de nog fått även utan de goda nyheterna, enbart för att Cecilia var så härlig! Sedan traskade jag vidare till löplabbet för att i en timme prova olika sulor till skorna. Det var med andra ord lättare sagt än gjort eftersom det var speciella sulor med en knöl mitt på foten. Dessutom så kostar de 500 spänn, så man vill ju liksom inte förhasta sig… Det måste var typ världens bästa sulor någonsin för att de ska kunna ta ett sånt pris!

NK (alltså inte det stora varuhuset i Sthlm, utan Naturkompaniet för er som inte har förstått det) fick också äran att ha oss på besök. Bengt (en av killarna som har hjälpt oss väldigt mycket) påminde oss vänligt att det var 25 minuter till stängningsdags. Det är vi som har rått dem att göra detta då vi aldrig låter dem stänga i tid, fast det var ju bara en tidsfråga innan de skulle börja köra ut oss i vilket fall som helst.

Ni förstår väl att tiden bara rinner iväg. Det är som att fröken Ur har något otalt med alla människor och straffar oss med att låta oss tro att dygnet har 24 timmar, men kortar i smyg ner dygnet lite grann varje dag. På det viset blir vi alla lite schizo… Vissa mer än andra visserligen. Min teori är att det är det som är orsaken till att folk begår hemska brott – det vill säga att fröken Ur är grunden till all ondska. Ja, hon och demonerna förstås (= läkarna).

Inga kommentarer: