söndag 27 juni 2010

Vandringen fortsätter

Imorgon fortsätter vi vår vandring efter mer än en vecka i stugan. Vi tyckte att det var ett vinnande koncept - vandra en vecka, vila en vecka. Om vi kommer på ett sätt att ta med oss stugan så fortsätter vi med det konceptet. Idag har vi förberett oss med att bland annat tejpa fötterna. Sist vi var ute fick jag en jättestor blåsa på lilltån så nu har vi tejpat ännu mer än sist :) Om ca 8 timmar tar vi en buss och beger oss mot Rörvattnet. Vi måste först inom Duved och hämta ett paket. Vi kommer alltså att göra ett hopp på ca 20 mil, men oroa er inte, vi har fortfarande (ynka) 100 mil kvar att gå. Och jag menar, det är ju ingenting! Nu har vi följt fotbollen så trist att inte få se de viktiga matcherna. Zoran, du får uppdatera oss om det och andra saker ;)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Tja! Varför gå mer än man behöver!? ;)Låter härligt med "semester" i stugan. Hoppas att ni hade en trevlig midsommar i stugan... Sj tillbringade jag den tillsammans med Johanna i H-stad. Annars kan jag meddela att vår bil pajjat och att det skulle kosta 8000 att laga. Nu har jag (efter ca en veckas letande och tänkande) funnit en lösning med reservdelar från en bilskrot och Biltema som inte kostar så mycket, men det blir ändå dyrt... får se hur det går. I övrigt så kan jag meddela att det finns mycket gott att hämta från odlingslotten, idag hämtade vi de första jordgubbarna :)Lycka till inför nästa veckas vandring! Johanna hälsar.

//Johannes

Unknown sa...

Trist med bilen... Men ni kan alltid trösta er med att äta några smarriga jordgubbar! Åh, vad det hade varit gott...