lördag 10 juli 2010

Bergochdalbana

I skrivandes stund är det fredag kväll och vi sitter i en skön stuga på toppen av ett berg. Mycket fin utsikt som jag hoppas att ni kan se (ifall jag har lagt ut rätt bilder). Idag har varit en bra dag. Igår var inte lika bra.Mathias fiskespö gick sönder... Vi har inte turen på vår sida. Dessutom så var det var extremt tungt - ni ser den blöta terrängen vi hade - och vi sa båda två att när vi kommer till Klimpfjäll så åker vi hem till Mathias föräldrar. Jag skulle vilja säga ett och annat till muppen som gör lederna. Man har alltså dragit en sommarled rakt igenom myrmarker. Och då snackar vi inte lite grann... Man har gjort det enkelt för sig helt enkelt och skrivit att vinterleden även är en sommarled. Det finns inte en enda tanke på hur en vandrare känner sig och inte en enda spång! Fast, då hade man behövt lägga spångar på typ hela leden. Men det hade varit värt det för det finns inte mycket värre än att gå i fuktiga skor. Jag var helt förtvivlad. Ni vet hur barn blir när de är så trötta att de inte vad de ska bli av? De gråter bort själen typ. Mmm, precis så betedde jag mig igår. Har ni sett en vuxen (:S) människa bete sig så nån gång? Inte en vacker syn kan jag tänka mig. Fråga Mathias vad han tyckte. Så nästa sommar ska vi spendera med att lägga spångar från Grövelsjön till Treriksröset. Ni får gärna följa oss på vår nya blogg då. Förslag på namn? Men vi tog oss igenom det oxå. Idag började dagen mycket bättre. Inte så mycket mygg eller andra insekter och inte alltför varmt - perfekt med andra ord! Jag vill inte se ut som en finnig tonåring igen (de där röda prickarna är alltså knott- och myggbett), det räcker med en gång! Fast det här värre för att det kliar som satan! Idag har vi inte kunnat klaga på leden i alla fall. Vi har gått på kalfjället och utsikterna blir bara finare och finare. Vi har t.o.m. börjat prata om att fortsätta vandra i alla fall till Hemavan. Vi människor är bra konstiga - samma sekund som det blir bra så glömmer man det dåliga. Men de sista 2 milen kommer att vara myrmarker igen, så jag tror inte att vi kommer vilja fortsätta. Dessutom så har jag ganska ont i fötterna hela tiden. Borde jag inte ha... Resten av sommaren ska vi (jag) tillbringa med att testa alla glassorter som finns. Kommer skriva recensioner om ni är nyfikna.

Inga kommentarer: