lördag 10 juli 2010

Mys i stuga

Nu har jag kikat på vår blogg och nåt har blivit jättekonstigt. Ett inlägg som jag skrev i fredags har inte kommit med, men däremot kom ett inlägg jag skrev första veckan med igen - flera ggr! Vetefan hur det gick till... Dessutom så kom inte rätt bilder med. Men det får man väl ta om man bloggar från mobilen antar jag. Jag menar, man kan ju inte begära att saker och ting ska fungera som de bör. Som regnjackan som tar in vatten, eller regnbyxorna och fjällrävenbyxorna som har fått hål och revor på sig.
Idag har vi bara gått ca 10 km. Imorse när vi vaknade så blåste det så mycket att hela stugan skakade så vi valde att vänta ut det lite. Jag hoppades att det skulle blåsa så kraftigt att vi skulle bli tvungna att bli räddade med helikoper. Skulle vara kul att åka helikopter. Tror i och för sig att de inte kan åka i stark blåst... Men strunt samma, det var faktiskt en fantasi! I vilket fall som helst så kom vi iväg sent och precis lagom till det började regna. Hello mother nature! Idag har det alltså regnat, blåst kraftigt, och emellanåt fanns det mygg. Vad vore livet utan mygg? De har väl nån funktion de oxå (jag hoppas verkligen det!). Det har varit mycket nedförsbacke och det tar hårt på fötterna. Men även om man inte har ont så är det jätteskönt att komma undan blåsten! Så nu sitter vi och myser. Imorgon blir det en kort promenad till ett cafe. Jajamänsan, fika har man ALLTID tid med. Sen ska vi försöka ta oss från den så kallade leden (tvärs genom myrmarkerna) så fort som möjligt.

4 kommentarer:

majka sa...

Låter kanske konstigt men jag är lite avundsjuk på er. Förstår att ni har det jobbigt men ändå!

Felix sa...

Den sista rut blev 18.2 km fågelväg??
Så mycket? Otroligt.
Hälsningar

Felix sa...

Oj, det var två dagars pass.
Mitt fel. Men hu suddar man sin egen kommentar. Jag trodde att det är möjligt...
Vi hörs i alla fall.

Unknown sa...

Word, fika har man alltid tid med!

Kämpa på!