söndag 1 augusti 2010

Bakning och ridning

Idag har vi (läs: Mathias) fått arbeta hårt. Våra värdar hann inte organisera sig eftersom det igår kom 2 wwoofare till, tidigare än väntat, och därför har vi inte haft så jääättemycket att göra. Jo, vi lastade av ca 1000 balar med hö. Jag fick en blåsa. Jag känner mig extremt mycket som en stadsmänniska. Men det är faktiskt tufft arbete. All heder till alla bönder därute. Fast, det är klart, man lastar inte av hö varje dag. Resten av dan bakade jag. Blåbärsmuffins och en kolapaj med röda vinbär. Blåbärsmuffinsen blev mumma! Och så har jag fått köra fyrhjulingen. Askul! Ska försöka haffa fler jobb som innebär att få köra den. Och så har jag fått rida. Det var riktigt kul. Travade lite oxå. Fast då höll Therese i hästen. Jag hoppas att jag blir så duktig att jag kan trava själv lite grann i alla fall under tiden vi är här. Får se om det finns tid till det. På bilden ser ni förresten lilla kalven som försöker suga på allt han kommer åt. I det här fallet Mathias byxben.

Inga kommentarer: