söndag 9 maj 2010

På väg hem

Nu sitter vi på Båstads tågstation o väntar på tåget som ska ta oss hem till Lund. Vi e så trötta att vi håller på att somna. Jag måste dock meddela att vi inte har gått hit... Efter en extremt jobbig natt (kall, blöt o full av skrikande fjortisar som sedan byttes ut av mopeder/motorsågar) så bestämde vi oss för att inte vandra vidare. Detta på grund av mitt knä som alltså hade blivit sämre under natten. Det har gått från att jag kunde gå långsamt till att jag idag knappt kan stå upp utan att det gör väldigt ont. Mathias tyckte inte att vi vi behövde dö på kuppen (quitter!) så vi bestämde oss för att åka hem. Detta visade sig vara lättare sagt än gjort då första bussen från Torekov inte skulle gå förrän 2 timmar senare. Så vi gjorde som vilken annan person i vår sits skulle göra: vi liftade. Måste säga att vi inte behövde vänta särskilt länge innan vi fick skjuts, trots den glesa trafiken (som dessutom bestod av pensionärer). Tack Robert från Ängelholm! Tyvärr får vi vänta ca 2 timmar i Båstad, men det är åtminstone varmt och skönt ;)

Ikväll ska vi hyra film och käka pizza. Åt knappt nåt igår. Det stod frystorkat på menyn, och jag har bara en sak att säga om det: köp aldrig, ALDRIG frystorkat! Jag fick i mig några tuggor innan jag fick kräkkänslor. Jag kan tänka mig att sån mat funkar om man svälter och inte har nåt annat att äta... I Sverige behöver man med andra ord aldrig stoppa i sig såna hemskheter.

Det första jag ska göra i morgon är att ta kontakt med en läkare och kolla vad f*n det är som håller på att hända med mitt knä. Vi ska ut och vandra om mindre än en månad, känns lite panikartat...

Inga kommentarer: